دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
وقف

حوزه/ اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به کمک ستاد دیه می‌آید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مسئولان ستاد دیه استان گفت: با استفاده از ظرفیت خیران و تخصیص بخشی از موقوفات به ستاد دیه استان، در تسهیل ازدواج جوانان، کاهش پرونده‌های طلاق، آزادی زندانیان غیرعمد و کمک به خانواده زندانیان را فراهم می‌شود.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی افزود: این اداره با همکاری بنیاد تعاون ستاد دیه و احیاء وقف‌های مستقل و جمعی زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش می‌کند وقف‌های جدید را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهد که یکی از نیات روز، آزادی زندانیان است.

مدیر عامل نمایندگی ستاد دیه استان هم در این دیدار با تأکید بر اینکه این ستاد مختص جرائم غیرعمد مالی شامل چک و سفته، اجرای مهریه و تصادفات است، گفت: ما به افرادی کمک می‌کنیم که وارد زندان شده و دادنامه آن‌ها صادر شده باشد.

فلاحتی مطلق افزود: اگر موقوفات به ستاد دیه و بنیاد تعاون این ستاد کمک کند سالانه افرادی که ناخواسته یا به دلیل شرایط، گرفتار شده اند آزاد می‌شوند.

وی ادامه داد: پرداخت دیه به اولیاء دم و سایر محکومیت‌های مالی به محکوم له و ارائه تسهیلات قرض الحسنه از جمله خدمات ستاد دیه استان به زندانیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha